بهترین صندلی های گیمینگ 2019 ؛ چرا باید صندلی مخصوص بازی بخریم؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
12:13
یک شنبه 14 مهر 1398

صندلی گیمینگ یا صندلی اداری؟ کدام را انتخاب کنیم؟ انتخاب از میان این دو بسیار سخت است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم. در این مطلب آموزشی، قصد داریم تا نگاهی به تفاوت‌های میان انواع صندلی بیندازیم تا هنگام انتخاب بر اساس نیاز خود، بتوانید بهترین صندلی های مخصوص بازی یا بهترین صندلی کامپیوتر را خریداری کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • صندلی گیمینگ چه تفاوتی با صندلی کامپیوتر دارد؟
  • ویژگی های یک صندلی گیمینگ مناسب
    • طراحی خاص و همچون صندلی ماشین مسابقه‌ای
    • امکان دراز کشیدن کامل کاربر
    • قابلیت تنظیم محدود در مقایسه با صندلی‌های اداری
  • بهترین صندلی های کامپیوتر که مخصوص بازی هستند
    • صندلی کامپیوتر Maingear Forma-R Nero
    • صندلی کامپیوتر سری DXRacer Valkyrie
    • صندلی کامپیوتر سری DXRacer Drifting
    • صندلی کامپیوتر سری Secretlab Titan 2020

صندلی گیمینگ چه تفاوتی با صندلی کامپیوتر دارد؟

اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که به صندلی‌هایی با شکل و شمایل ماشین مسابقه‌ای علاقه دارید، در آن صورت یکی از بهترین صندلی های گیمینگ و همچنین بهترین صندلی کامپیوتر را برای خود انتخاب کنید. برخی از کاربران این نوع صندلی‌ها را فاقد راحتی می‌دانند. اما این را نیز باید در نظر داشت که برخی از کاربران همچنین بعضی از مدل‌های گران قیمت و بسیار ارگونومیک را نیز فاقد راحتی به حساب می‌آورند. هیچ مدلی نیست که از نظر تمامی کاربران دارای بیشترین میزان راحتی باشد. به همین خاطر، اگر از طراحی یک نوع صندلی گیمینگ خوشتان آمد، آن را امتحان کرده و در صورتی که از راحتی آن خوشتان آمد، همان را برای خود انتخاب کنید. اگر شکل و شمایل صندلی‌های گیمینگ چندان برای شما اهمیتی ندارد، در آن صورت یک صندلی کامپیوتر اداری تهیه کنید.

صندلی-گیمینگ

اما بگذارید ببینیم که این دو نوع صندلی از نظر قیمتی چه تفاوتی با هم دارند. به صورت میانگین، صندلی های گیمینگ قیمت بالاتری در مقایسه با صندلی‌های کامپیوتر اداری دارند. البته، باز هم باید تکرار کنیم که این مسئله یک قاعده کلی است. واقعیت آن است که به سادگی نمی‌توان گفت که همه انواع صندلی های گیمینگ گران‌تر از همه انواع صندلی های کامپیوتر اداری هستند.

برای مثال، بالاترین مدل صندلی های گیمینگ موجود در بازار بیشتر از 800 دلار قیمت ندارند. همچنین گستره بسیار وسیع بهترین صندلی های گیمینگ موجود در بازار بین 300 تا 500 دلار قیمت دارند؛ در حالی که بهترین صندلی کامپیوتر مدل اداری می‌تواند تا 1500 دلار هم قیمت داشته باشند. این عدد تقریبا دو برابر گران‌ترین و بهترین صندلی های گیمینگ و سه تا چهار برابر یک صندلی گیمینگ بالارده است.

به همین خاطر، این مسئله را در نظر داشته باشید که در بازار محصولات بالارده، صندلی های کامپیوتر اداری گران‌تر از بهترین صندلی های مخصوص بازی هستند. هرچند، جایی که صندلی های گیمینگ از نظر قیمتی رقابت را واگذار می‌کنند، در میان محصولات پایین‌رده و میان‌رده است. تفاوت میان یک صندلی گیمینگ 150 دلاری با یک صندلی کامپیوتر اداری 150 دلاری آن است که صندلی کامپیوتر اداری مورد نظر گزینه‌ای مناسب بوده که چندین سال دوام می‌آورد و کاربر نیازی به تعویض آن ندارد، در حالی که یک صندلی 150 دلاری گیمینگ معمولا از انواع ارزان‌قیمت به حساب می‌آید.

در کل باید بگوییم که در بازار محصولات بالارده، بهترین صندلی های کامپیوتر اداری با طراحی ارگونومیک و مناسب بسیار گران‌تر از بهترین صندلی های گیمینگ هستند. اما بهترین صندلی های کامپیوتر اداری همچنین کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با بهترین صندلی های گیمینگ موجود در بازار دارند. در مورد بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده نیز باید گفت که صندلی‌های اداری و کامپیوتر این دسته‌بندی‌ها معمولا بسیار ارزان‌تر از صندلی‌های گیمینگ میان‌رده و پایین‌رده به حساب می‌آیند.

ویژگی های یک صندلی گیمینگ مناسب

هر نوع صندلی کامپیوتر اداری که کاربر بتواند روی آن به راحتی بنشیند، برای گیمینگ قابل استفاده است. در دنیای امروز، تفاوت بسیار زیادی میان صندلی گیمینگ و صندلی‌هایی که برای گیمینگ قابل استفاده هستند، وجود دارد. صندلی‌های گیمینگ دارای نوعی طراحی خاص هستند و معمولا ویژگی‌های زیر را دارند:

  • طراحی خاص و همچون صندلی ماشین مسابقه‌ای
  • طراحی چند رنگ همراه با لوگو
  • امکان دراز کشیدن کامل کاربر
  • مکانیزم ابتدایی
  • قابلیت تنظیم محدود در مقایسه با صندلی‌های اداری
  • کیفیت ساخت پایین
  • دارای ضمانت با مدت زمان کوتاه

طراحی خاص و همچون صندلی ماشین مسابقه‌ای

تاریخچه ساخت صندلی های گیمینگ و بهترین صندلی کامپیوتر به بازی مسابقه‌ای Need for Speed باز می‌گردد. ایده اصلی ساخت این صندلی آن بود که احساس رانندگی در یک ماشین مسابقه‌ای را به کاربران بدهد. به همین دلیل تقریبا تمامی صندلی‌های گیمینگ به نوعی طراحی شده‌اند که شبیه به صندلی یک ماشین مسابقه‌ای به نظر برسد. این صندلی‌ها پشتی بسیار بلند و همچنین دارای دسته‌های بسیار عریض هستند. دسته‌های کناری این صندلی‌ها معمولا دارای نوعی پد اضافی برای راحتی بیشتر هستند. کناره‌های پشتی صندلی کمی تا قسمتی به سمت داخل خمیده هستند. بسیاری از مدل‌ها دارای نوعی برش‌هایی در قسمت پشتی صندلی هستند تا ظاهر اسپورت به آن بدهند.

صندلی-ماشین-مسابقه‌ای

تاریخچه ساخت صندلی های گیمینگ و بهترین صندلی کامپیوتر به بازی مسابقه‌ای Need for Speed باز می‌گردد. ایده اصلی ساخت این صندلی آن بود که احساس رانندگی در یک ماشین مسابقه‌ای را به کاربران بدهد. به همین دلیل تقریبا تمامی صندلی‌های گیمینگ به نوعی طراحی شده‌اند که شبیه به صندلی یک ماشین مسابقه‌ای به نظر برسد. این صندلی‌ها پشتی بسیار بلند و همچنین دارای دسته‌های بسیار عریض هستند. دسته‌های کناری این صندلی‌ها معمولا دارای نوعی پد اضافی برای راحتی بیشتر هستند. کناره‌های پشتی صندلی کمی تا قسمتی به سمت داخل خمیده هستند. بسیاری از مدل‌ها دارای نوعی برش‌هایی در قسمت پشتی صندلی هستند تا ظاهر اسپورت به آن بدهند.

تجربه نشستن روی این صندلی‌ها تقریبا با تجربه نشستن روی صندلی‌های اداری معمول تفاوت دارد. پدهای کنار صندلی که با پشتی خمیده به سمت داخل ترکیب شده، احساس نگاه داشتن شما را ارائه می‌دهد تا اینکه شبیه به صندلی‌های اداری باشد. ارتفاع پشتی این صندلی شبیه به صندلی‌های اداری مدل مدیرعامل و یا حتی بلندتر هم هستند.

امکان دراز کشیدن کامل کاربر

بهترین-صندلی-بازی

امکان دراز کشیدن کامل در صندلی‌های اداری تقریبا به هیچ عنوان یافت نمی‌شود. دلیل اصلی آنکه چنین امکانی در صندلی‌های اداری وجود ندارد، نگرانی‌های ایمنی است. امکان دراز کشیدن کامل ممکن است باعث یک ور شدن و افتادن صندلی شود؛ مخصوصا اگر کاربر قدی بلندتر و وزنی سنگین‌تر از استاندارد داشته باشد. دلیل دیگر آنکه چنین قابلیتی در صندلی‌های اداری یافت نمی‌شود آن است که خیلی به ندرت پیش می‌آید که کارمندان یک شرکت بخواهند کاملا به سمت عقب خم شده و دراز بکشند. پولی که لازم است در این مورد صرف شود، می‌تواند برای قابلیت‌های دیگر صندلی‌های اداری هزینه شود.

 

قابلیت تنظیم محدود در مقایسه با صندلی‌های اداری

صندلی-مخصوص-بازی

یکی از چیزهایی که در تبلیغات صندلی‌های گیمینگ و همین طور بهترین صندلی های مخصوص بازی دیده می‌شود، امکان تنظیم بسیار زیاد است. صندلی‌های گیمینگ در مقایسه با صندلی‌های پایین‌رده اداری تقریبا امکان تنظیم خوبی دارند. امکان کج شدن، تنظیم ارتفاع صندلی، خوابیدن پشتی صندلی و بازویی‌های قابل تنظیم معمولا مواردی هستند که در صندلی‌های گیمینگ یافت می‌شوند. اما، صندلی‌های اداری معمول قابلیت تنظیم بسیار بیشتری در مقایسه با صندلی‌های اداری دارند. قابلیت تنظیم محدودی که در صندلی‌های گیمینگ وجود دارد، در تمامی قسمت‌های آن دیده می‌شود.

بهترین صندلی های کامپیوتر که مخصوص بازی هستند

صندلی‌های گیمینگ محصولات بسیار پرطرفداری در بازار هستند. آنها امکانی منحصربه‌فرد و تجربه‌ای بی‌نظیر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این قسمت مطلب، برخی از بهترین صندلی های کامپیوتر و همین طور بهترین صندلی های مخصوص بازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صندلی کامپیوتر Maingear Forma-R Nero

قیمت: 349 دلار

صندلی-گیم

صندلی کامپیوتر Maingear Forma مدلی با کاربردهای بسیار زیاد، انعطاف‌پذیر و مقاوم است و در صورتی که به دنبال یکی از بهترین صندلی های گیمینگ می‌گردید، مدل حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها است. روی این صندلی کاربر تا نزدیک به 180 درجه می‌تواند رو به عقب خم شود. همچنین این صندلی برای افرادی با هیکل بزرگ و قد بلند که فعالیت بدنی زیادی در طول روز ندارند نیز گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. طراحی ارگونومیک و امکان پشتیبانی از پد برای جای دست این صندلی به گونه‌ای است که تا وزن 150 کیلوگرم را تحمل می‌کند. از نظر میزان راحتی این صندلی بعد از مدل بالارده Secretlab در جایگاه دوم قرار دارد. روی قاب استیل این صندلی Forma نوعی چرم مصنوعی به کار رفته و همچنین در بدنه آن از نوعی آلومینیوم استفاده شده و در نتیجه، به گزینه‌ای ارگونومیک برای اداره‌ها نیز تبدیل می‌شود. ارتفاع این صندلی قابل تنظیم بود و از حدود 37 سانتی‌متر به حدود 46 سانتی‌متر نیز قابل افزایش است.

صندلی کامپیوتر سری DXRacer Valkyrie

قیمت: 369 دلار

صندلی-DXRacer-Valkyrie

سازنده صندلی‌های کامپیوتر شرکت DXRacer اعلام کرده که سری Valkyrie برای افراد زیر 1.82 متر و کمتر از 102 کیلوگرم ساخته شده است. این صندلی مقاوم، دارای پوششی از چرم مصنوعی پلی‌اورتان و بدنه‌ای فلزی است و میزان کج شدن آن تا 135 درجه است و جای دست قابل تنظیمی دارد. این صندلی خودش حدود 25 کیلوگرم وزن دارد و به رنگ مشکی و با هایلایت رنگ‌هایی نظیر سبز، آبی، قرمز و زرد عرضه می‌شود.

صندلی کامپیوتر سری DXRacer Drifting

قیمت: 369 دلار

صندلی-برای-گیمرها

صندلی کامپیوتر سری Drifting ساخت شرکت DXRacer که از جمله بهترین صندلی های گیمینگ است و برای افراد زیر 90 کیلوگرم طراحی شده؛ در نتیجه، این مدل برای افرادی که بلندتر از 1.82 متر هستند و یا افرادی که می‌خواهند کمی جای اضافی در صندلی خود داشته باشند، مناسب نیست. ارتفاع این صندلی و بالشتک سری آن نیز قابل تنظیم بوده و زاویه خم شدن آن تا 135 درجه است. علی‌رغم محدودیتی که در زمینه وزن کاربران دارد، اما ظاهر زیبایی داشته و به سادگی قابل استفاده به جای یک صندلی اداری است.

صندلی کامپیوتر سری Secretlab Titan 2020

قیمت: 399 دلار

صندلی-برای-بازی

در تحقیقی که از کاربران مختلف در مورد راحت‌ترین و بهترین صندلی های گیمینگ صورت گرفته، تقریبا بسیاری از آنها سری Secretlab Titan 2020 را مورد اشاره قرار داده‌اند. مدل Titan دارای نوعی پشتی راحت است و افراد زیر 182 سانتی‌متر و تا 130 کیلوگرم قابلیت استفاده از آن را دارند. فوم محکم مورد استفاده در قسمت بالشتک این صندلی با اندازه‌ای بسیار مناسب بوده و قسمت کمر این صندلی و همچنین جای دست آن قابل تنظیم است. در واقع، جای دست این صندلی قابلیت چرخش به جلو، عقب، به سمت داخل و خارج را دارد.


تعداد بازدید از این مطلب: 1059
بازدید : 1059

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر